Tuesday, May 1, 2012

subway selayang mall : Its only 9pm n everything is finished??

salam peeps!hye2..erm..semalam kteorang sangat2 la upset dengan subway selayang mall!baru kul900malam je kot..banyak gle benda yang dah habis!sayur habis..roti habis..ingredients habis..semua la habis!stress je..dah la staf die menjawab!hello..at least if dorang bagi jawapan dengan sopan santun n explain clearly to us..kteorang boleh terima ok..nie menjawab lagi tau!

kalu korang kena kan..korang tak marah ke?dah la balik keje penat2..lapar lagi kot sebab tak makan lunch..kin panas hati tau!ifa dah mengigil2 tahan marah nie..sampai kan ifa tanya kalu nak buat complaint kat mana la?dorang tak nak jawab!semua la tak tahu nie!last2..senang je ifa cakap..ok..post je entri kat blog nie..semua orang boleh baca kan..baru la dorang diam..n tetiba je bagi resit tunggu ada link untuk jawab survey??adeh..tak reti bahasa ke?orang tak nak jawab survey la!orang nak buat complaint!tanya apa pun semua la tak tahu..


semalam last day boleh guna kupon nie kan..tau tak..ifa tunjuk je kupon nie..terus la budak tue cakap "kupon nie dah tak boleh guna"..apa lagi..terus la ifa tanya.."apasal plak??harinie last day kot"..budak tue jawab "subway melt dah habis"..time tue baru la kteorang sedar yang banyak bekas die dah takde!lopong2 nie..ntah pape kan?tak boleh ke ganti benda lain if takde apa yang wajib kena beli tue??

bila kteorang tanya macam2 nie..dorang menjawab macam takde budi bahasa nie..kin panas hati tau ka??boleh je kot dorang explain elok2 kan?for sure kteorang bole terima..nie jawab dengan kurang ajar kan..sape tak panas hati??

nak tahu apa je yang tinggal masa tue??roti:parmesan oregano,hearty italian n apa ntah..ingredients:roasted chicken,turkey breast,meat/chicken slices..sayur2: cabbage,timun,pickles,olives,cili benggala..korang tak sedih ke??sudah lama tak makan nie..alih2 nie je dapat??adui la..

lepas tue kan..mintak extra sos semua pun tak boleh!die buat pekak je nie biar pun dah mintak banyak kali ok..hampeh gle!lagi 1..ais pun takde weh!boleh2 die jawab.."dah habis kot"..kot??weh..bukan keje dorang ke pastikan apa yang ada n takde??boleh2 jawab dengan customer macam tue je??n then tak pandang pun muka customer yang bertanya nie..korang rasa apa la??


resit nie yang ifa dapat bila tanya kat mana ifa boleh buat aduan pasal benda nie?ntah pape..terang2 die cakap survey nie..bukan aduan..ye memang la boleh je kte letak juga kan pasal aduan..tapi..apa die ingat ifa nak sangat ke cookie free nie??siut kan..sakit hati tau tak?staf lelaki pakai tshirt warna merah yang jadi cashier yang bagi nie..die tue la yang mulut kuat menjawab nie..mula2 ifa tanya die cakap email je kot..lepas tue baru die bagi resit nie n cakap ada pergi la kat link tue..masa tue sabar je tau..dah la die pendek sama tinggi dengan mesin duit tue..geram je ifa..tue yang last2 ifa cakap.."takpe la..buat je entri kat blog..semua orang baca kan..tq"..


ok masa kteorang tanya kedai nie tutup pukul berapa la?dorang rilek je jawab "kul1100malam"..ok..punya la kteorang terkejut..sebab tinggal apa je yang boleh dijual??n then ada sorang staf  pompuan pakai tshirt hitam duduk kat depan tempat cashier tue kan..diam2 main hp ok..die tak pandang pun kteorang time kteorang bising2 nie..kteorang pun tak tanya nie sape supervisor masa tue..tapi yang staf lelaki lagi 2 orang yang pakai tshirt hijau tenang je lagi layan kteorang..sopan santun la juga..takde la menjawab2 kurang ajar nie..


ifa lak order la juga roasted chicken nie..sebab..perut ifa dah sakit ok..tapi..serius..selalu makan kenyang gle kan..kali nie..tak langsung!maybe sebab marah2 kan..tak puas hati lagi kena layan macam tue..diyana jangan cakap la..mengamuk die..habis post kat twitter,facebook..semua la yang mana boleh post..nina n kak long pun tak puas hati nie..kalu ifa nie takde la lapar sangat sampai sakit perut kan..memang ifa tak beli dah!sebab sakit hati nie..

serius..kalu dorang explain kat kteorang elok2..tenang2..kteorang boleh  terima la..takde la mengamuk2 macam nie..cuba kalu dorang jawab macam nie.."maaf ye cik..harinie pelanggan ramai daripada selalu..kteorang pun tak aspect jadi macam nie..kami minta maaf ye.."..ini tidak..sudah la menjawab..tak sopan lak tue..mana la kteorang tak sakit hati!kteorang selalu juga tau beli kat sini..tapi semalam memang bukan dengan staf yang selalu kteorang beli..

p/s: rugi gle tak amik picture dorang n tempat  bekas2 makanan yang kte boleh pilih2 tue semalam..

7 comments:

Aku Ibu Muda said...

wahh...marah btol ye ifa...btol la, rugi x snap pic kt tmpt kejadian kan :)

tiefazatie said...

aim: harus la..bab2 makan nie sensitif tau sis..sakit hati nie tau..tau xpe..next time..tgn kena pantas je snap picture nie..

Fifi said...

memang sakit hati kalau kene layan macam tu.. bukan kite mintak free.. kite bayar ok.. sabar ye ifa..

Fifi said...

ifa cer bace ni.. http://farhanrazak.blogspot.com/2012/04/latest-subway-malaysia-telah-mendapat.html

hari tu fifi nak g makan kat subway metro point kajang.. nampak tande halal tertutup dengan tape merah.. terus tak jadi..

tiefazatie said...

fifi: tau xpe kan2..mmg sabo je la..tp masa tue mmg baran gle la ifa nie..haha..nasib je mulut nie tahan2 lagi..tue yg lepas kat n3 nie...hee..

owh ye ke..haritue mmg ada dgr nie..tp mcm dh ok..tue mkn balik nie..erm..macam2 kan..

Fifi said...

tau takpe.. as long as yakin boleh je makan kot.. :)

tiefazatie said...

fifi: btol2..hee..=)..btw thanx 4 the info tau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...