Wednesday, October 26, 2011

korang rasa salah ifa ke salah poslaju kuala terengganu??

salam peeps!hye2..erm..ifa nak meluahkan perasaan sikit nie..ingat nak buat nota kaki je kat tq entri kak nana sakurashawl yang tengahari nanti autopublish..sekali..panjang lebar lak luahan perasaan nie..so ifa rasa..patut la ifa post entri je kan2..

ehem..macam nie..sengal betol la poslaju KT nie..ntah pape nie..hampeh..tau tak..semalam ifa dapat sms suruh pergi amik 1 parcel lagi kat pejabat poslaju KT nie..ifa tengok kan..no.item die macam kat sticky notes barang yang ifa amik kelmarin tue..tapi kan ifa dah amik hadiah luna merza dan hadiah pinkummi tue..pelik la kan..

ifa terasa nak cek balik..nasib baik ifa nie habit snap picture tau..baru perasan yang no.item hadiah pinkummi tue lain daripada no.item sticky notes yang ifa dapat untuk 22oct2011 tue..sengal gle!memang la betol parcel pinkummi tue untuk ifa..tapi kiranya parcel pinkummi tue posmen poslaju takde tinggalkan sticky notes untuk ifa tuntut kat kaunter nie..sebab memang ifa tengok takde langsung nie..patut 3 la kan..nie ada 2 je nie..

so..kiranya..barang yang no.item untuk 22oct2011 tue la yang kakak tue tak bagi ifa..mengong..bukan nak cek betol2..ifa pun dah bagi kan stickynotes tue..takde la ifa nak hafal no.item tue..sebab ada 2 je kan..so sah2 la ifa ingat dua je..yang kakak tue sengal tak cek no.item betol2 kenapa??tengok nama je la tue..sengal..sebab masa die bagi 2 barang kelmarin tue..dah siap ikat dengan getah nie..

ifa cam ok number hp yang send sms suruh amik barang tue..tue number hp kakak tue!sebab pagi hari ifa nak amik parcel kelmarin tue..kakak tue ada call nie suruh amik barang..nie mesti kes tak mo layan ifa tanya macam2 nanti..tue yang bagi sms je kan..kalu betol la die bertanggungjawab..boleh je die call and then sms no.item barang yang ifa kena amik kan2..isk..ntah pape je nie..

ifa call la pejabat poslaju KT nie..tanya betol ke ada barang lagi ifa kena amik..sebab kan baru je dapat parcel daripada kak nana nie..pastu kelmarin kan ifa dah pergi amik barang nie..sekali kan..amik ko!betol la!
ada lagi 1 barang ifa nie kena amik nie..so sah2 la bukan barang baru sampai nie..mesti la dah beberapa hari dah kan..tue yang kena pergi tuntut..adeh..menyusahkan betol la!habis tue lepas nie..kalu ada ifa kena amik barang kat pejabat poslaju KT nie lagi..kena la ifa double check balik no.item barang yang ifa amik kan..adui la..ntah pape nie..menyusahkan orang betol la!

kan ifa dah bebel panjang nie..bukan apa..buat la keje betol2..cek la no.item betol2..jangan la cek nama je..sengal gle..mana tahu jadi macam ifa nie..rupanya2 tak cukup lagi 1 stickynotes nie..kan dah menyusahkan ifa nie..mengong..ifa tak pergi lagi amik barang tue..sakit hati kan..insyaallah..esok la ifa amik..hari nie kan cuti deepavali..lagipun..maximum 2 minggu kan dorang simpankan barang tue..kalu tak silap la..so rilek dulu..huhu..sakit hati weh..huhu..sori la..panjang gle kot entri nie..T_T

owh yaa...customer service dorang pun hampeh yaa..dorang tak kan mengaku salah pihak dorang..dorang bantai putar belit ayat..cakap kita yang salah nie..contoh macam kes hadiah coklat ifa dulu..ada je ifa call customer service dorang sebab posmen tue yang buta huruf+buta nombor!alamat betol dah..die bantai hantar pergi alamat rumah orang lain..dah tue tak pasal2 ifa kena pergi amik kat pejabat poslaju KT!padahal ifa ada je kat rumah masa tue..pergh..boleh2 customer service dorang nak salah kan ifa lak!cakap alamat salah la..budu kan!so apa guna ada customer service kalu tak nak mengaku salah dorang??lagi 1..poslaju KT nie..takde buat serahan kedua pergi rumah ifa weh..die paksa gak suruh amik sendiri kat pejabat poslaju KT tue..gle sengal weh...sakit hati!

jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

14 comments:

aisya said...

sabar sis.. huhu..

CTK said...

huhu...memang menyusahkan nk ulang2 pergi balik...haishh...sabOr je lah tie...njOy with ur hadiah k :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Diorg ni mmg selalu buat kerja sambil lewa..dah tu kalau kita byk tanya bukannye nak layan..buat tarik muka ada lagilah..hmmm...sis pun pernah kena mcm ni juga..sakit hati jer dibuatnye..

Apapun sabar ye ifa..tarik nafas dalam2.. ;)

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

p complaint kat kaunter depa la dek....semua buat keja nak cepat jer...tapy menyusahkan org lain...sigh

Ummi Dania Yasmine said...

luahan hati ni.....panjang panjang pun takpe....kerja kerajaan gini kot :-(

Mama Balqis BPB said...

me pernah kena dgn pos laju KT...kesnya brg yg dihantar tak sampai walaupun dah 3 hari...cek kt web kata dah hantar tp penerima org lain...me call custemer servis bla bla bla 6 hari baru leh tau..me bengang la trus kol direct kt Pos Laju kt KT..staff sana kata dah hanta...me pun hangin la...me paksa diaorg cek consignmt note...rupa2nya item belum dihanta lg...maklumt kt web tu tak betul...bila me suh hanta segera bleh pulak kata tk buleh.x ckp staf..tambh bengang la...tu bkn mslh me...pepandai la pos laju cr ganti...me bg sepatah dua kata brg tu mesti sampai ari tu jgk!sebbaik sampai...pastu me wat la surat cinta hantar kt custmr srvs tp hampeh la diaorg ni tak der feedback!

rutikeben said...

tak payah ambik,suruh dorang hantarrr

tu keje dorang

shida'R said...

jgn marah2 sedih2 ifa :)

happy deepavali :D

tiefazatie said...

aisya: sakit hati dear..banyak kali dah macam nie tau..huhu

CTK: kan..mo tak hangi ifa nie..macam xde keje lain je nak ulang alik nie..bangang kan..erm..ntah la..xde mood dah tau..

lily: hah!betol tue sis!ifa pun pernah kena macam tue juga..huhu..mmg sakit hati..pastu kalu call customer service die lagi la sakit jiwa!huhu..ye la sis..ifa cuba la nie..huhu..tq sis..

lady ayu: tak guna sis..orang yang sama juga tue yang buat salah..yang jaga kaunter..orang yang sama..sah2 la buat budu ja tue nanti tau..ifa dah pernah kena..sakit hati je..huhu..mmg..gle sengal..menyusahkan orang je tau..bayar nak mahal..siap naik dah tax nie..keja gle teruk kot..mengong..

tiefazatie said...

ummi dania: erm..mmg sis..panjang kan..huhu..ntah la..sakit hati je nie..

mama balqis: pergh..sis pun pernah kena ek..gle dasat..menipu lagi tue..hampeh..ceh boleh lagi dorang jawab gitu..gle btol!ifa pun dah macam2 dah kena nie..tue yang buat entri nie..biar padan muka dorang!owh..mmg customer service dorang xleh pakai!ifa pun pernah kena gak..niat nak mengadu salah dorang..sekali die nak salahkan kte balik..budu nie..

rutikeben: xdenya wak..pernah ifa call customer service die..siap die cakap..mmg xde serahan kali kedua..mmg kena amik sendiri..gle kan?

shida: erm..sakit hati sis..huhu..

iya sis..selamat bercuti..=)

cik leya said...

alololo , sabar ye yunk , myb ade lah tu yg die malaskan sgt :)

tiefazatie said...

leya: ye la kot..sakit hati je tau..

Ijah EmoTemo said...

erheheh ijah yg baca pun emo sekali ni ifa. mmg choii sgt lah service diorg ni ifa T___T

tiefazatie said...

ijah: kan ijah..sakit hati kan..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...