Saturday, June 11, 2011

review : novel akulah cinderella by nozi danisya

salam peeps!hye2..hee..meh2...ifa nak bagitau pasal novel yang ifa dapat haritue..weee...best nie..simple and nice..hehe..lain dari yang lain la..xde la berat sangat..light je cte die..tapi best weh!hihi..best2..enjoy baca..hee..cuma part ending la..nape xkawen...ada anak..mesti comel kalu gitu...=)

nak tahu sikit tak?meh ifa cte..hihi..syah nie kasar sikit masa mula2 cte nie..lama2 nanti jadi jiwang..haha..c syafiq la ajar tue..hehe..sangat sweet n comel je c syafiq tue!haha..mula2..memang la nampak kasar..tapi..dalam hati ada taman weh..serius sangat la bersungguh2 nak kan c syah tue...best kalu betol2 wujud la watak nie..haha..punya sayang kat syah kan..siap tunang nie b4 syah masuk U..takut orang lain kebas..tapi..bese la..darah ngah manis kan..ada je masalah nie..cian..tapi paling touching time syafiq koma 2 bulan weh!punya lama..adeh..tapi..bese la..happy ending..hehe..cuma xkawen la..tapi dah baik2 dah..ke ada sambungan ek?tue ifa xtau..haha..cam coke dan sundae ada sambungan kan2..nanti nak cari..sebab sis ilya dah inform xlama lagi..hee..

nie cover depan die..simple n nice kan..hee..
ifa nie memang sayang buku..xkisah buku apa..ifa mesti nak balut!haha
so sekarang semua novel2 my mum ifa dah siap balut..=)

nie cover belakang novel nie..
harga novel nie rm18 sahaja..tapi bagi ifa..cte die mmg nice tau!
sweet..lucu pun ada gak..hihi..bab c syafiq tue xleh blah..
gle romantis!haha..c syah lak..kekok2 nie..hee

nie sinopsis yang kat belakang novel tau2...

Nur Aisyah yang biasa dipanggil Syah adalah seorang gadis manis yang cekal menggalas tugas kedua org tuanya yang telah pergi buat selama-lamanya. Seorang yang tegas, bertanggungjwb dan sangat melindungi 5 org adik-adiknya. Ketiadaan ibu dan ayah memaksa dia membulat tekad berhenti sekolah untuk bekerja dan menukar imej menjadi seorg tomboi demi tidak menjadi mangsa buli lagi.

Takdir telah menentukan Syah bertemu dengan Shafiq, seorg lelaki yang panas baran dan bermulut celupar yang dilabel sebagai musuh utamanya. Bencinya terhadap lelaki itu melangit tinggi sehingga dia telah mengisytiharkan perang terhadap lelaki itu. Pertengkaran demi pertengkaran tercetus antara Syah dan Shafiq dek kerana ego masing-masing.

"Oi mangkuk ayun! Kau ni apa hal? Nak cari gaduh ke?"
"Oi pendek! Kalau aku gaduh dengan kau pun tak seronok, tahu? Lembik!"
Secara kebetulan juga Syah telah menyelamatkan nyawa Datin Zulaikha, seorang wanita kaya yang baik hati dan juga ibu kepada Shafiq. Kesengsaraan hidup Syah telah menyentuh hati Datin Zulaikha dan cuba untuk membalas budi baik gadis itu dengan mengambil Syah dan adik-adiknya sebagai anak angkatnya tanpa pengetahuan lelaki itu. Bagaimanakah reaksi Shafiq?
"Apa ni? Nak cari gaduh ke?"
"Apa dia? Aku buat apa?"
"Kau luku kepala aku tu kenapa?"

Bolehkah mereka berdamai? Bolehkah Shafiq menerima Syah dan adik-adiknya? Adakah Syah akan selamanya menjadi tomboi dan bersikap dingin terhadap Shafiq? 'Akulah Cinderella' ada jawapannya.

so nie la die..kalu sape2 yang suka baca novel..u should buy it!
ifa memang suka je baca novel pesen2 gini..xde la berat sangat..hehe

9 comments:

SoLy SoLicious said...

waahhh..interesting...nanti nk try usha kat kedai la..

NUNU EERA said...

romantik yek? ade mcm cite nora elena x?? act tgh cri novel kasih yg suci tpi xjmp2 pun.. :(

Cik Mimie said...

ahakz.cam best jer..ades., lama x bli novel baru..huhu

Salmia said...

wah, dah baca ye.. ^__^

tiefazatie said...

soly: hee..try la usha..nice..kasar manja2 gitu..

nunu: aah..xde la cm nora elena..nie kasar2 sikit..hihi..owh aah..novel kasih yang suci xde dh nie kat kedai..cari2 mmg xjmp..

mimie: hihi..best2..try la beli..=)

salmia: aah..hihi..

Haru Biru said...

aritu borong novel dan buku kat pesta buku.. tak baca lagi pon.. adeh.. malasnya... hahaha

tiefazatie said...

harubiru: laa..boleh lak malas ye..haha

shera haifa said...

keluaran kaki novel mmg best

tiefazatie said...

shera: kan2..ifa sokong!hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...