Sunday, June 26, 2011

kelebihan berpuasa di bulan rejab | makanan sahur yang pelik-pelik nie..=)

salam peeps!hye2..tahukah kamu..kelebihan berpuasa di bulan rejab nie..ifa xberani nak letak hadith2 nie..sebab bila ifa search2 ada yang cakap bukan semuanya betol..so..ifa cadangkan kawan2 cari buku agama yang sepatutnya untuk dijadikan rujukan..sebab bukan semua yang kita jumpa di internet nie betol belaka..sebab ada kategori hadith lemah dan sebagainya...bukan semua boleh guna tau..

so ifa just nak share pe ifa sahur minggu lepas nie..hihi..en.bebeh marah nie..bila ifa cakap nak sahur minum oat je..huhu..die cakap kena makan gak..sudah ifa nie malas makan berat2 tau untuk sahur..kalu minum oat..makan cereal or roti..ok dah...tapi..sebab en.bebeh nie..ifa makan la juga...haha..tapi bukan nasi nie..makanan segera nie..=p

nie sahur 2nd day..hihi...
macam2 kan..dah ifa terasa nak makan cam nie..
hentam la goreng pagi2 buta nie..
sahur 1st day ifa minum oat je..=p

nie sahur 3rd day..ifa terasa nak minum sup panas..huhu
tapi mushroom soup xde...so bantai masak maggi kari jenama mamee nie..
tapi..xterhabis pun..huhu..
mana la ifa mampu nak habiskan 1bungkus maggi..huhu

nie sahur 4th day..haha..lagi sengal..
gatal nak makan hotdog n bebola ketam nie..
siap lagi letak chesdale sekeping nie..ngeh2...
ifa memang suka makan dengan sos cili thai n blackpepper..hee

bila berbuka..ifa bukan makan sangat pun..xtau la pe nak jadi budak nie..
sampai my mum teng0k pe ifa makan nie..takut die ifa xmakan..=p

pelik2 je ifa sahur kan..haha..xbaek untuk kesihatan betol..
tapi nak wat camne..lama dah xmakan makanan segera nie weh..
tetiba je bila sahur nak makan nie..hentam je la goreng..
janji makan kan2...=)

boleh tolong undi blog tiefazatie jika anda suka..=)

12 comments:

::blog anak jawer:: said...

fui..kalau sahur mcm ni punye best...hari2 puasa pun ok....he3..

-Yok mampir diluk = biar muslim..bukan islamic......

Mama Zharfan said...

ifa puasa sunat ker puasa ganti? wah, bagusnya kalau ifa rajin puasa sunat tu :)

alinac lover said...

xpe janji makan kan

tiefazatie said...

anak jawer: haha..ye ke best?ada2 je la..

mz: hee..mula2 ada ganti sikit..yg lain sunat nie..=)

yong: aah yong..hihi

kakchik@ella said...

maggi mee ke tu ifa? hmmm .. terliur tetiba. hihi.

tiefazatie said...

kc: aah sis..hehe..best kan..

ijam ismail said...

sdpnyeeeeee...
nyum2^^

tiefazatie said...

ijam: hee..=)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

selamat berpuasa di bulan rejab kak ifa:)
hehe, fifi sukaaa jugak mkn mcm kak ifa mkn tu:))

tiefazatie said...

fifi: maceh dear..hihi..itu la..senang kan..haha..=)

Nana said...

hehe ok la pelik2 pon janji alas perut
dari akk xsuke bangun sahur malasss

tiefazatie said...

nana: hee..nie bila rajin je sis..haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...