Showing posts with label terengganu. Show all posts
Showing posts with label terengganu. Show all posts

Wednesday, July 11, 2012

aziema berjaya membuat muffin yang comel..=)

salam peeps!hye2..hee..weekend haritue ifa ikut family diyana balik terengganu..dorang pergi mencandat sotong..ifa lak balik umah jumpa mak,ayah n adik2 la..bagus kan2..hee..=)

adik ifa aziema ajak buat muffin nie..tapi ifa malas nie..haha..ifa dok lepak je dengan dorang nie..hehe..lagipun senang je pun nak buat muffin tue..sebab dah beli tepung ready made nie..just kena campur minyak jagung,air,telur dengan apa ntah lagi..hihi..last2 aziema buat sendiri je nie..mak ifa ada la tolong sukat2 bahan2 nie..hee..ifa?tukang tengok ngan puji je..hihi..nasib baik aziema xngamok sebab xtolong die..hee..=)


nie la hasilnya..comel pe..kan2..jadi dah muffin aziema buat nie..hee..=)


tapi xtau nape biji2 warna warni nie pun jadi kembang sekali nie..haha..xpe la..janji sedap n menarik gak nie aziema oi..rilek2..nanti masak la lagi..hehe..=)


p/s: kawan2..sila la rajin2 kan diri anda meng-usha blogshop kami,D'aifa Boutique ye..semuanya diimport khas daripada cambodia..harga pun sangat berpatutan..=) 

Tuesday, May 22, 2012

uitm dungun convocation: faez dah grad hari ahad 20 mei 2012..=)

salam peeps!hye2..hee..akhirnya..ifa balik gak umah kat KT tue biar pun tdo 1 malam je nie..huhu..tapi dapat gak la balik nie kan2..hee..ifa sampai umah tengahari nie..pastu terus la pergi beli kan tiket bus faez nak balik shah alam..then sempat lagi pergi shopping2 barang dapur ngan my parent n aziema nie..wee..rindu..best2..=)

kebetulan lak hari ahad tue faez konvo!hee..tahniah dik!sayang je ko tak dapat dekan 6 sem nie..kalu tak dapat anugerah naib canselor tue weh!hihi..faez dapat dekan 4 sem je..but,lagi 2 sem tue still 3 pointer ke atas nie..faez nie memang bijak bestari..hee..now die ngah sambung degree kat uitm shah alam..nak masuk sem 2 dah pun..hee..chaiyok dik!biar dapat 1st class lak..=)..

owh ya...ifa ikut la my parent pergi konvo faez nie..sebab nt diyana terus amik ifa kat dungun nie je..hee..ifa jadi photographer faez n my parent je la..haha..panas gle terengganu nie weh!berpeluh2 nie..haha..masa tdo kat umah pun panas kot..mak cakap memang skrg musim panas..huu..





kteorang dah siap2 kan bunga n teddy utk faez nie..buat kat kedai bunga kat KT je nie..rm35.00..c teddy tue mahal..sekor rm10..ok..haha..takpe..ifa dah study macam mana dorang buat nie..untuk faeq nanti ifa buat sendiri je la..save bajet n boleh buat besar2 n murah!hee..



ifa beli kan faez teddy comel nie..rm15.00 ok..kat booth2 yang ada kat depan dewan die konvo nie..hehe..memang design n style nie sama je tiap2 tahun eh??ifa pun ada nie tapi warna pink la..masa konvo dulu en.bebeh ada belikan nie gak sekor..hihi



nie la faez!hehe..tahniah dik!snap guna hp je nie..kamera ada kat mak..mak ayah tak keluar dari dewan lagi..nie masa faez baru keluar dari dewan..dan2 je ifa terus la bagi bunga n teddy nie..haha..=)



c sengal faez merepek nie..haha..btw,ifa awet muda kot..ada ke patut kawan faez cakap ifa nie adik faez??haha..pastu budak2 yang jual teddy tue pun terkejut ifa cakap nak belikan untuk adik..haha..pelik2 je kan..erm..ifa gerak balik pas faez siap amik2 picture la..sedih je..sebab kejap je kan..tapi tahan2 je hati nie..=)

Sunday, November 20, 2011

ifa dah ada di KL nie..=) | lepak bersama akma n nasir makan ICT di teluk ketapang..

salam peeps!hye2..erm..ifa kat sentul dah nie..sampai pagi tadi kul5 lebih..nie baru balik dari hantar adik ifa,c aziema balik uitm shah alah..then nie ifa pinjam jap broadband pakcik ifa nie..hehe..nasib baik pakcik ifa memahami ifa yang gle on9 nie..haha..memang la ifa kena beli broadband nie juga kan2..

ok la ifa nak update psl sehari b4 ifa pergi KL nie..ifa ada jumpa kawan baik ifa..akma n nasir nie..eh..nasir ko pun kawan baik aku ke?hehe..kami lepak2 makan ICT kat teluk ketapang nie..=)..picture nie je la yang mampu letak..boleh tak?hihi..maklum la..slow kan guna broadband nie..huhu

nice kan2..bukan selalu kan duduk2 melepak cte2 macam nie.hee..tq sir nasir sebab spend kteorang..hee..nanti kte lepak sama2 lagi eh..=)

ok la..kejap je nie boleh on9..hee..mana leh lama2 kan..pinjam je nie..huhu..esok ifa mula keje dah..insyaallah..mudah2an..doakan ifa baik2 je yaa kawan2..=)

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..

samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Friday, November 18, 2011

nama sebenar nasi kuning ialah nasi beriani ayam berempah thai..=)

salam peeps!hye2..ifa ada bagitau kan dinner semalam ifa belikan nasi beriani ayam berempah thai je kat pasar malam untuk adik2 ifa..hee..ye la..tak sempat nak masak kan..bz betol semalam..seharian takde kat umah pun..huhu..so beli je la..sebab sian adik2 ifa dah lapar kot..

nie la die nasi beriani ayam berempah thai itu..selama nie ifa panggil nasi kuning kot..haha..ngam la tue kan2..hehe..1 bungkus = rm4.00 yaa..so,ifa beli 7 bungkus nie = rm28.00..pastu ifa ada beli gak air cendol 2 bungkus = rm2.00...fakhri n ajie nak air nenas n cincau = rm2.00..so, total = rm32.00..

sedap la nasi nie weh..hihi..bukan selalu pun kami makan luar..so,takpe la makan sekali sekala kan2..hee..picture air2 takde la..habis dah kena minum..haha..sedih la..esok malam ifa gerak gi KL dah..huhu..

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..

samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

donut BigBoss tidak mampu menandingi donut BigApple kesayangan kami..=p

salam peeps!hye2..kalu kawan2 nak tahu..kat kiosk2 yang ada di pantai batu burok tue..ada 1 kiosk baru buka nie..ala2 BigApple kunun..pergh..flyers die cantik ow..memang ala2 BigApple la..so kami saja je la nak mencuba donut BigBoss itu..nak tengok ok ke tidak..

err..bagi ifa dan adik2 la..better lagi makan donut BigApple ye kawan2..maaf la..nie je la sekali kami beli donut BigBoss nie..bukan tak nak support usahawan tempatan nie..tapi masalahnya..harga die dah la lebih kurang donut BigApple juga tau..mula2 ingatkan murah la sikit..dalam seringgit lebih ke..tapi harga die rm2.20 sebiji..tue yang ada topping la..yang donut biasa rm1.90..

tapi kualiti die tak padan dengan harga tue ye..ntah la..topping die tue macam tak sedap la..ntah la..macam bahan yang murah pun ada..tak tahu la..paham baru nak berniaga..memang la bajet tak la sebanyak donut BigApple tue..tapi tak salah kan bagi kualiti yang bagus untuk pelanggan??

donut BigBoss nie sangat berminyak ok..donut die tue nampak la rendam minyak..berminyak2 nie tangan masa makan..haha..pastu donut yang ada letak ala2 coco crunch tue dah masuk angin ye..yang oreo pun sama..dah masuk angin..yang penuh kacang tue..yang ada coklat tengah2 tue..ntah coklat jenis apa die letak..tak sedap..manis nak mampus je..yang penting memang bukan coklat nutella la kan..=p..yang lain tak tahu rasa die macam mana..adik2 ifa yang makan..tapi sengsara je muka sorang2..haha

erm..masa beli nie die wat promotion..beli 6 biji percuma 1 biji..total harga = rm13.20..kan dah lebih kurang dengan harga donut BigApple tue kan..ifa selalu beli donut BigApple 12 biji = rm25.00..so kalu 6 biji baru = rm12.50 kan..naaa..so,harga donut BigBoss nie lebih mahal ke lebih kurang eh??malas pk..sebab nanti sakit hati je..sebab tak puas hati kan..haha..so maaf la..no more donut BigBoss..we love donut BigApple very much..=)

nie hanya la pendapat kami adik beradik yaa..lain orang lain taste die kan..mana tahu dengan korang ngam ke..hihi..try la beli gak sekali..tak salah kot..=)..owh ya..lain kali bagi je la terus resit bila pelanggan dah bayar ye..pelik kot bila bayar tak dapat resit..lucu..ifa lak yang pergi mintak resit nie..haha..sori..ifa nie memang jenis beli apa pun..resit perlu ada ok..lagi 1..ifa tak paham kenapa orang2 yang melepak dekat2 kiosk tue pandang pelik je masa kteorang beli?memang la masa tue kteorang je yang membeli..ntah pape..

psst...nie semua gara2 adik2 ifa la..nak mencuba kunun kan..naa..amik ko!terkedu semua!nak habeskan sorang sebiji pun payah..hahhaa

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..

samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Friday, November 11, 2011

happy 20th birthday faeq!| kek blueberry cheese yang sedap + pizzahut ultimate cheesy 7 yang awesome..=)

salam peeps!hye2..hee..semalam 10 november 2011 ialah hari jadi adik ifa,c faeq yang ke-20 tahun...nie adik ifa yang nombor 3 yaa..happy birthday bro!moga panjang umur..murah rezeki..dirahmati allah sentiasa..study bagus2 last semester nie..nanti konvo boleh dapat ijazah kelas pertama dengan pointer yang gempak gle...=)..

nie la die birthday boy,c faeq..hehe..
mati ifa kalu die tahu ifa bantai wat entri nie..hahaha


nie kek pilihan my mum nie..haha..
mak suka gle kot kek perisa blueberry..
beli kat ziq bakery setengah kilo rm35.00 yaa..


nie kek yang ifa makan eh..sedap ow..hehe..
lain kali boleh beli lagi..hehehe..

kawan2 ingat tak voucher yang ifa baru je dapat semalam tengahari tue?petang tue juga ifa dah guna nie!haha..beli pizzahut nie..sebab adik2 ifa nak makan pizzahut yang baru tue..lagipun..lama dah tak beli pizzahut nie..my dad tak suka..hihi..so bila dapat voucher free nie..rezeki kami la boleh makan pizzahut nie..hehe..tapi adik2 ifa ada tambah lagi rm30.00 eh..sebab tak cukup la voucher rm30.00 je nie..hehe..lagipun kteorang memang selalu share duit untuk celebrate birthday ahli keluarga kami nie..=)

baguskan adik2 ifa..sanggup bagi sorang rm10.00 nie..semata-mata nak gak makan pizzahut sorang 2/3 slice..hehe..takpe adik2ku..nanti ifa spend korang lak eh..full paid by me la..=)

beli take away saja je..hehe..ye la..makan kat rumah lagi best pe..hehe..nape ada 2 resit??sebab ifa yang mintak asing..boleh join ultimate cheesy 7 sms contest!haha..minimum kena rm30.00 kan dalam 1 resit..lagi 1 resit tue ifa beli hot take away..yang beli 1 pizzahut regular percuma 1 pizzahut regular..=)

eh..ifa baru perasan nie..pelik..kenapa harga hot take away nie lebih rm3.00 daripada harga yang die tunjuk kat newpaper?memang die ada cakap harga mungkin berbeza-beza ikut tempat kan..tapi yang pizza ultimate cheesy 7 nie sama je pun harga die..siut je..lupa ifa semalam tengok betol2 harga kat resit..T_T

pizzahut hot take away = rm22.25 include tax
pizzahut ultimate cheesy 7 = rm37.00 include tax
so,total = rm 59.25..=)

pizzahut royal masala

pizzahut super supreme

kotak pizzahut ultimate cheesy 7..=)

nie la die pizzahut ultimate cheesy 7 kami!
add topping Hawaiian chicken..
kena tambah rm3.00 tau untuk add on topping nie..
sedap2..cuma cheese yang seketul tue je muak!haha

my pizzahut ultimate cheesy 7..=)

ifa nie kalu makan pizzahut nie..
mesti letak sos cili!haha..
kalu takde..tak ummpphh tau..hehe..

ok la..panjang dah kot ifa bercerita nie..hehe..enjoy it peeps~!erm..maybe nie last makan sama2 macam nie kot..nanti ifa tak duduk dengan mak ayah dah..sob2..sedih lak..nanti ifa cte nape eh..takde mood nak cerita pasal tue lagi..T_T

jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Thursday, November 10, 2011

yeay!akhirnya kami dah beli BigApple Kuala Terengganu!

salam peeps!hye2..hee..punya lama dah kot BigApple KT kat giant tue buka..nie baru la kami sempat membeli nie..haha..tue pun mak yang belanja nie..hehe..kami singgah beli masa nak balik dari PC Fair kat TTC tue..kejadian nie berlaku b4 ifa masak spageti tue n b4 beli kfc mini bucket tue eh..hehe..

apa tujuan kami pergi PC Fair??harus la cari mouse yang murah!kami selalu beli banyak buat stok ok..haha..beli yang sebiji rm8.00 sudah la..tue pun bantai mintak 2 biji = rm15.00 lagi tau..buat apa mahal2..haha..biasa la..adik2 ifa kuat main game ok..so stok mouse perlu sentiasa ada di rumah nie..hehe..pastu faeq n fakhri nak beli pendrive..so dapat la pendrive kingston 8gb = rm26.00..ok la juga..tue je pun yang dibeli..hehe..owh,pastu survey2 harga monitor pc juga..hee..gambar mouse yang banyak+pendrive takde amik..haha..gambar BigApple je ada amik..jum layan...=)

hee..harus la ada picture kotak die nie..=)

best gle perasaan dapat makan BigApple nie..ye la..punya lama dah kot tak membeli nie..haha..sedih cheese takde nie..sob2..alien pun nasib baik ada 2 biji yang last nie tau..hampeh betol la..kalu tengok dah nak habis tue..cepat2 la masak..nie sampai tray dah kosong baru korang nak terhegeh2 masak ke?memang peraturan macam tue ke?tak paham betol..punya banyak gle tray kosong masa ifa membeli nie..nak memilih pun susah..sebab yang favourite banyak takde kot..

nak kata ramai orang beratur beli tak pun..campur ifa ada 3 orang customer je kot..ke dorang takut rugi kalu tak habis?tapi masalahnya..yang best2 tue yang habis..ngek btol la..erm..service dorang..ntah la..tak ngam la kat mata ifa..tak tahu kenapa..macam ada yang tak kena nie..takpe la..ntah bila lagi la baru beli lagi nie..haha..so tunggu dan lihat la..sama lagi ke tidak kan..hehe..


jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Wednesday, November 9, 2011

beli sebungkus biskut munchy's lexus dapat sekeping voucher kfc mini bucket rm5.00 | kami bantai beli kfc dengan 3 keping voucher itu..=)

salam peeps!hye2..hee..korang paham ke tidak eh tajuk ifa tue?haha..ifa pun hentam suka hati je tue weh..=p..macam nie..my mum selalu belikan adik ifa,c faisal tue biskut munchy's lexus coklat tue..so,haritue ntah macam ada..ada promosi kot..beli sebungkus biskut munchy's lexus tue..dalam die ada sekeping voucher kfc mini bucket rm5.00..kiranya beli mini bucket tue dapat la murah rm5.00..

disebabkan family ifa kan besar..kami ada 9 orang semuanya termasuk mak dan ayah yaa..hee..so,kira ngam la kami dapat 3 keping voucher nie dengan beli la biskut munchy's lexus tue 3 bungkus..ye la..1 set kfc mini bucket tue just ada 5 ketul ayam,2 coleslaw,2 potato n 2 cawan regular air bikarbonat..so,harus la kami beli 3 set..sebab kadang2 adik2 ifa nie makan 2 ketul sorang..ifa pun biasanya akan beli yang set 15 ketul ayam untuk my family time spend dorang..hee..lagipun,lama gle dah kot kteorang tak makan kfc nie..haha..biasa la..my dad mana suka beli fastfood nie sangat...tak elok die cakap..tapi,memang betol pun kan..bukan elok makan selalu kan..hee..


nie la die hasilnya!hehe..

harga die 1 set after tolak rm5.00 ialah rm21.15..
tapi bila dah tambah tax..jadi la rm22.40..
so rm22.40 x 3 set = rm67.20..=)
boleh la tahan murah kot..sebab sekarang kalu beli yang 15ketul ayam pun dah dekat rm100.00 kalu tak silap ifa la..maklum la..lama dah tak beli kfc nie..haha..

nie la die bahagian yang ifa dapat..hee..kami dah biasa sharing2 nie..mak ayah dah didik dari kecik pun..so semua orang dapat bahagian masing2 dengan adil dan saksama..ayam pilih la mana yang berkenan..tue coleslaw n potato tue amik sorang sebelah je eh..ada lebih nanti baru boleh tambah..=)...i will miss this moment..huhu..takpe..next time..ifa lak yang akan spend my family..hopefully..amin..insyaallah..mudah2an..

jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Sunday, November 6, 2011

selamat hari raya aidiladha kawan-kawan2..=)

salam peeps!hye2..selamat hari raya aidiladha kawan2..=)..hee..so macam mana la korang sambut??ifa n family biasa2 je..semalam mak ifa dah siap masak rendang ayam..peparu goreng sambal..nasi impit..kuah lodeh..kuah kacang..sambal bilis..telur rebus..ayah n faez bakar sate ayam n daging blackpepper panggang!best oww..im so lucky to have them in my life..=)..sedih la plak..bila fikir pasnie tak duduk dengan mak ayah dah..sob2..huhu..

owh yaa..maybe harinie ifa pergi kuantan ikut makdek nie..but hari isnin balik sini balik dah..hee..nak jumpa my auntie,kazen n anak2 buah yang comel2 itu..sebab lepas nie tak tahu bila lagi boleh datang kuantan selalu macam dulu2..huu..ok fullstop..meh enjoy picture2 yang sempat ifa snap..tapi sikit je la..sebab ntah..takde mood..sob2..sedih..huhu...

nasi impit 1ketul kecik+rendang ayam+peparu goreng sambal+kuah kacang+sambal bilis+kuah lodeh= heaven gle!tq so much mak..love u..=)

nie picture balance sate ayam+daging blackpepper panggang!haha..ifa lupa nak snap picture masa siap bakar..so..nie je la yang tinggal..hehe..=p..ok tue je picture yang ifa ada snap..haha..yang lain lupa..tengok je la kat picture ifa makan nasi impit yang atas tue..semua ada situ eh..hihi..=)

ok..masa panggang daging blackpepper nie je ingat nak snap picture!haha..old school kan kami nie..style gini gak la kami bakar sate ayam tue..hehe..best2..tq ayah n faez..love u..=)

lastly..ifa teringat yogurt anlene yang ifa beli semalam!so apa lagi..makan yogurt lagi nie malam2..haha..heaven..i love yogurt so much!sekarang dah beralih arah kepada yogurt low fat anlene perisa mango yaa..dulu ifa suka yogurt nestle kot..sekarang tidak lagi..yogurt anlene menjadi pilihan hati...hee..sedap weh...try la..=)..salam aidiladha semua..=)

jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Friday, November 4, 2011

22 oktober 2011: last day di cameron highlands part 2; MARDI,cameron highlands..=)

salam peeps!hye2..isk..baru perasan nie..tak banyak la picture yang cantik2 n best2 nie kat MARDI nie dalam hp ifa..haha..so hasilnya ciput je la picture yang ifa boleh tempek sini eh..takpe la..janji ada gak bukti dah jalan2 dalam MARDI nie kan2..hee..lagipun..malas la nak transfer dari kamera faez tue..haha..

sangat suka gambar nie!haha..
tq fakhri..adik ifa nie yang snap..=)


kesukaan adik2 ifa nie dapat tengok arnab..=)

nasi goreng paprik!

nie beli kat kedai alagappo kat KT yaa..kedai yang nie je kot kteorang ngam kalu nak makan luar kat KT nie..untuk dinner nie yaa..sebab sampai umah dah malam kan..tak larat nak makan kat kedai..tapau je la..lagi best makan kat umah kan2..=)

so..habis dah nie pasal cte jalan2 kat cameron highlands nie..=)..hope korang takde la bosan baca cte2 ifa nie..hee..


jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Saturday, October 29, 2011

28 oktober 2011:cantik dan berseri-seri akma di hari pertunangannya..=)

salam peeps!hye2..hee..semalam ifa pergi majlis pertunangan best friend ifa kat KT nie..akma..tahniah dear!u looks so gorgeous on your happy day dear..=)..cantik sangat...berseri-seri gitu..darah manis nie kan..hehe..moga cepat2 la ko kawen lepas nie kema eh..jangan lupa jemput aku lagi..hihi..

nie la die akma..cantik kan..comel je nie..=)
baju kurung moden die pun sweet je nie..
simple and nice gitu..hee..kema nie kecik je orangnya..

kema dengan mak ayah die dan juga bakal mak mertua..

kema dengan ifa!
hehe..abaikan je muka tersengih ifa tue..miahaha
cam over lak plak..T_T

kema dengan barang2 hantaran dua2 belah pihak nie yaa..

hidangan makanan untuk tetamu yang hadir yaa..
nie pinggan ifa la n terselit sikit cawan air sunquick..
makan sambil kema teman..haha..boleh gitu?boleh2..

best dapat lepak2 dengan kema semalam..lama kot kteorang tak jumpa nie..rindu..nanti kte lepak sama2 lagi eh kema eh..tapi kena tanya abang awok dulu la eh?..=p..miahaha..

jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Friday, October 28, 2011

19 oktober 2011: 1st day trip ke cameron highlands part 1

salam peeps!hye2..meh ifa nak cte nie..kteorang gerak pagi 19 oktober nie..ayah ifa la yang drive..jalan kat felda aring and tasik kenyir tue..adeh..teruk gle!berlubang2 sana sini nie..isk..gle teruk la..tak leh nak cakap la...macam ayah ifa bawa keta rally je tau..sabo je la..sudah jalannya yang rosak gle..macam mana juga kan2...

nie ifa nak cte pasal makanan pada haritue eh..breakfast and lunch..hehe..picture lain?tak payah..makanan juga yang best..miahaha..

untuk breakfast..mak ifa beli nasi lemak nie lagi..
best2..ada ikan+ikan bilis..so puas hati la..
owh yaa...telur memang takde eh..
tak tahu nape pesen sini gitu..


lunch plak kat R&R gua musang eh..
ifa tak tahu nak makan apa..tapi mak suruh makan nasi..
takut kang susah nak cari makanan kat cameron highlands..
so ifa order la nasi goreng tomyam nie..
1st time kot makan nie..ok la..not bad..hee..
sengsara nak habis kan weh!haha..


air teh o ais limau nie lak share ngan aziema..
hee..bukan habis pun kalu minum sorang2..
tue pinggan nasi ayam aziema pun masuk sekali nie..=p

owh yaa..makan malam kteorang nasi lemak cameron highlands eh..tue pun jumpa pasar malam dekat dengan kampung raja kalu tak silap..percaya la..kat pasar malam tue..gerai yang jual nasi lemak nie je la yang jual makanan..yang lain jual sayur,ikan darat,ayam hidup!haha..terkejut kteorang..

tapi..ifa lupa lak snap picture..hujan la plak masa tue..takde masa eh..haha..nasi lemak tue pun ifa lupa nak snap..tak puas hati punya pasal..nasi die memang banyak..tapi sambal die sikit gle!adui la..tak perasan masa beli tue die letak sikit..mo tercekik makan nasi lemak tak cukup sambal ok..haha..


psst..harinie ifa on9 lambat kot..ifa pergi majlis tunang kawan baik ifa..c kema..=)

jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Saturday, October 22, 2011

roti canai telur yang marvelous..=)

salam peeps!hye2..hee..ala..takde idea la..haha..ifa bantai buat entri simple2 je la eh...pasal makanan la..pe lagi..hehe..tapi family ifa nie pun..bukan la selalu sangat beli makanan luar..kadang2 je..untuk breakfast di hujung minggu la..kalu nampak cam selalu tue..sebab ifa yang lambat update..haha..bila dah takde idea..baru la gambar2 makanan nie akan digunakan..miahaha...=p

jangan tertipu eh..ifa yang panaskan balik roti canai telur nie..
biar die garing baru la sedap..tue yang sampai burn..haha..
sambal bilis harus la ada untuk menambah keenakan kuah kari itu..=)

so korang selalu ke makan roti canai telur nie?
disebabkan harga roti canai biasa pun murah bape sen je..
so ayah ifa beli je yang roti canai telur terus..hehehe..

psst..ifa tak on9 eh dari 19oct until 22oct tau..ifa n my family ikut my dad pergi kursus nie..=)

jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Friday, October 21, 2011

nasi lemak ikan + ikan bilis yang banyak..=)

salam peeps..hye2..hee..jum usha nasi lemak..lala..erm..haritue masa mak ayah pergi tengok faisal kat sekolah die..mak ada beli nasi lemak ikan+ikan bilis sekali nie..banyak plak nasi die tau..selalu sikit lagi la..hehe..mak beli kat tempat lain la nie..hee..papepun..rasa die not bad la..ok gak..hee..=)

nie la die nasi lemak ikan+ikan bilis..
owh yaa..sambal sotong itu..mak masak ye..hehe..
ifa malas nak makan nasi lagi nanti..so alang2..letak la lauk sekali..=p

naa..banyak kan nasi die..
kalu korang usha2 entri ifa yang lama2 pasal nasi lemak yang dibeli..
konpem cakap yang nie banyak nie..dari yang lain tue..hihi..

ala..bukan selalu pun makan nasi lemak beli..kadang2 je..tak salah kan?
korang lak camne?selalu ke beli?

psst..kat sini..kalu nasi lemak ikan..die ada ikan je..kalu nasi lemak ikan bilis..die ada ikan bilis je..yang nie nasi lemak ikan+ikan bilis..ada dua2 la..paham eh?hihi..

psst..ifa tak on9 eh dari 19oct until 22oct tau..ifa n my family ikut my dad pergi kursus nie..=)

jum join toluna ini dan dapat hadiah yang menarik!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Wednesday, September 21, 2011

kek secret recipe yang best untuk my birthday..=) | ifa suka kek chocolate indulgence!

salam peeps!hye2..hee..nie ifa lambat update nie..sebab malas nak transfer picture..haha..haritue 2 hari selepas besday ifa nie..baru la ifa pegi beli kek nie..haha..sebab faez n faeq ada balik umah nie..so ada la driver c faez..hehe..tue le..keta ayah xpandai bawa..kan padan muka..=p

so macam bese la..harus la bantai beli kek kesukaan di secret recipe..hehe..bila lagi nak ngada2..beli sendiri nie weh..haha..ntah pape nie..tapi malangnya..kek kesukaan mak ifa xde nie..kek blueberry xde la plak..so ifa just beli kek chocolate indulgence..tiramisu..white chocolate..xpe la..lain kali beli perisa lain lak kan2..tapi chocolate indulgence nie konpem ada je tiap2 kali..haha..sebab sedap kan..pastu kek nie best makan masa sejuk la..kalu xsejuk xbest..=p..

naa..nie la die hasil kek secret recipe yang dirembat!hihi..
adui la..terliur la plak..=p

ifa nie memang suka bebenor chocolate indulgence nie..haha

nie lak white chocolate kesukaan faez nie..haha..

nie lak tiramisu...c coffee..
saje je nak cukupkan korum 3pcs nie..haha..
lagipun bukan selalu beli pun..ok la tue..=)

ifa xde lak beli kfc ke pizza hut ke..
sebab mak masak nasi ayam masa nie..hehe
so makan je la nasi ayam mak yang marvellous habis nie!

best gle kan2..hee...yummy!


jum join mysurvey ini dan dapat hadiah yang menarik!

boleh tolong undi ifa x kat sini kawan2?
just tinggal komen nie je..

"blog pilihan saya minggu ini:
9)http://tiefazatie.blogspot.com/
1 banner pilihan saya minggu ini:
9)http://tiefazatie.blogspot.com/"

tq so much kawan2!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...