Showing posts with label SecretRecipe. Show all posts
Showing posts with label SecretRecipe. Show all posts

Wednesday, December 26, 2012

secret recipe,jusco melaka: lunch@rm17, golden crispy chicken with fries+iced lemon tea!

salam peeps!hye2..2 minggu lepas ifa pergi melaka dengan diyana!hee..kawan opis kteorang kawen nie..tahniah ct n fais!nanti ifa cerita pasal majlis tue eh..nie ifa nak cerita pasal apa kteorang makan b4 balik kl!haha..


ahad pagi tue kteorang terus la check out!kekonon nak pergi jalan2 kat dataran pahlawan..xjadi ok..huhu..sangat penuh!parking xde!sabo je la..huhu..last2 pergi jusco besar tue..sebab kteorang pun xmakan lagi kan2..itu pun xtau nak makan apa nie..last2 secret resipe juga nie..haha..sebab xramai orang..n tenang je kedai die..hehe..


ifa macam biasa la..amik lunch@rm17 tue!hehe..golden crispy chicken with fries+iced lemon tea!hehe..best pe makan nie..tapi selalu la xhabis nie..nasib baik ada diyana..hehe..pastu kan..terkejut kat jusco melaka nie dapat kopok atas nie..best kan..aritue makan kat subang perdana xdapat pun..hehe..


cam biasa la..habit amik picture nie ada je..=p..diyana macam biasa la..apple kasturi die..hehe..


nie la die golden crispy chicken with fries ifa!wahh..sangat2 best ok!hehe..puas hati makan nie..sampai terlebih kenyang..syukur alhamdullilah..dapat juga makan..=)..serius sedap ok..hehe..pastu tengok la..penuh sayur n fries..best2..hehe..


pastu diyana nak gak makan dessert yang die suka nie..chocolate lava kalu xsilap..rm7.00..best juga la makan nie..hehe..tapi cam chili's punya lagi best je..chocolate molten ke hape ntah nama die..sebab ada ice cream vanilla!hehe..yang nie ada whipping cream je kalu xsilap..hihi..papepun..best je nie..hehe..


then otw balik tue kteorang singgah r&r restoran jejantas ayer keroh!hehe..saja je pun..nak usha alikhsan!haha..mesti ada sale ok..tapi sedih..kasut nike skysail slip warna pink yang ifa nak tue xde size nie..padahal dah murah dah nie..rm109.00 je..huhu..sedih sangat..last2 beli juga tshirt nie sehelai!haha..rm39.00 je ok..murah dah tue..janji ada gak beli something kan2..nie diyana yang pilihkan..hehe..thanx babe..nice kan..hehe..=)

Tuesday, July 10, 2012

secret recipe,gombak: yummy lasagna with delicious green apple kasturi..=)

salam peeps!hye2..kteorang dinner kat secret recipe hari jumaat lepas..sebab birthday nina kan..so,celebrate kat sini la..hee..ifa kenyang lagi masa tue..tapi..kena gak makan kan..ifa just order lasagna yang sedap makan panas2 tue..n air green apple kasturi yang menyegarkan itu..hee..=)


air green apple kasturi yang menyegarkan itu..=)


chicken lasagna yang sedap makan panas2..hee..


saja je nak zoom in lagi kan2..hee..sedap tau lasagna nie..korang kalu makan kat secret recipe selalu makan apa la?lasagna nie kira light la nie..sebab kenyang kan..tue makan nie je..hehe..kalu x..order lain dah..hehe..

p/s: kawan2..sila la rajin2 kan diri anda meng-usha blogshop kami,D'aifa Boutique ye..semuanya diimport khas daripada cambodia..harga pun sangat berpatutan..=) 

Monday, June 18, 2012

secret recipe, sunway piramid: nice japanese soba + awesome ice blended chocolate..=)

salam peeps!hye2..kelmarin kteorang pergi temankan nina lak gunting rambut di kedai yang sama kat sunway piramid!haha..adui la..rambut nina lurus..cantik je potong bob..kalu ifa..kembang semangkuk!haha..=)

lepas nina siap potong rambut..terus cari tempat nak makan..nina decide secret recipe..sebab die dah lama x makan situ..ifa xtau nak makan apa..sebab breakfast nasi lemak kan..xnak la makan berat lagi..huu..

so,ifa pun decide makan dan minum benda yang ifa tak pernah try lagi..japanese soba,rm13.50 n ice blended chocolate,rm8.50..hihi..tapi bagi sape2 yang suka makan sayur sangat2 kan..bagus la makan japanese soba nie..banyak gle sayur!haha..pastu ice blended chocolate die memang best ah..tapi..xleh ah selalu nie..kalori2..haha..saja je try..nt xyah try lagi kan2..sebab pernah gak rasa..=)


ehem2..nie sampai dulu..hehe..


pastu ice blended chocolate pun sampai!
sedap2..hee..cepat2 minum sebab takut tak habis..=p


nie la die japanese soba itu..=)
see2..banyak gle sayur weh!haha..chicken slices ada bape je..kecik je kot..haha..bawah tue ada lagi salad penuh gle!haha..diyana cakap nak makan campur je cili tue semua..jadi ifa campur je la..hehe..best gak nie..sedap2..sangat sihat kan makanan nie..tapi air ifa xsihat la..patut kena minum ice lemon tea..hehe..xpe2..sekali sekala...=p

Friday, April 13, 2012

celebrate birthday ayah & adik diyana di Secret Recipe,Gombak..=)

salam peeps!hye2..haritue masa birthday ayah n adik diyana..kteorang makan2 kat secret recipe,gombak!b4 mak diyana fly pergi russia nie..hehe..birthday ayah n adik diyana dekat2..tue yang celebrate sekali..ok pe...jimat kos kan2..hehe..

kebetulan masa kteorang makan nie..promotion yang buy 3 + 1 free..so,save di situ lagi kan2..hee..ifa xde la sempat nak snap semua picture makanan yang ada kan..ifa snap picture apa ifa makan je la..hehe..masa tue ifa makan lasagna die yang best gle tue..air lemon apa ntah nama die..tapi die style ice blended la..sedap gak..hee



percaya la..best gle lasagna nie..kalu sape yang pernah makan mesti tau rasa die macam mana..lagi2 makan masa panas2..pergh..ummpphh..yummy!hehe..nt ifa kena try makan menu lain lak..haha..biar pun tau lasagna n chicken parmigiana secret recipe  nie memang la best gle!haha..ye la..kalu x..sampai ble pun x try menu2 lain kan2..hee..=)

Wednesday, April 4, 2012

3 april 2012 : big burger with cheese carl's jr sunway piramid..happy birthday usop!

salam peeps!hye2..morning!hee..semalam birthday project leader ifa..en.usop..so,ifa n senior2 (member2 opis la..kan ifa paling muda n baru..hee)..celebrate birthday usop kat carl's jr sunway piramid nie..hee..pastu kteorang share duit belikan usop sebiji kek secret recipe..hehe..hazelnut apa ntah nama die..xingat..=p

erm..nie baru 2nd time ifa makan carl's  jr..haha..yang 1st time pun xtercerita lagi..dah bantai cerita pasal yang 2nd time kan..hehe..xpe2...nt ifa cerita tau..kali nie ifa try makan big burger with cheese..ifa amik set small je..baru la boleh habis semua..xpayah bawa balik..hehe..total rm12.45..mahal la weh..sekarang McD lunch pun boleh dapat 1set large nie..

erm..ifa suka lagi classic burger la daripada big burger nie..hehe..sebab big burger nie masam2 ah..ada mustard,sos tomato,pickles yang banyak..isk..nda la ifa suka tue..xngam ngan jiwa gitu..haha..tapi sebab kan dah beli kan..makan je la sampai abes nie..tapi fries die best nie..hee..air ifa amik ice lemon tea yang kena letak air gula n lemon sendiri tue..baru la best..=)





sedap gle kot carl's jr nie..rasa die lain dari yang lain..tapi bab harga  tue yang ifa lemah tue..mo 2 3 bulan sekali baru la boleh makan..xleh selalu..mahal..huhu..tapi..air die boleh refill bape banyak kali korang nak..tue yg amik set small pun ok je..tapi kalu suka gle fries die..amik ah set medium..sebab large die..btol2 besar!haha..

en.usop yang paling kanan sekali tue..itam manis orangnya..hehe..happy birthday bos!moga panjang umur..murah rezeki..tq untuk semua tunjuk ajar daripada u..u memang best la!macam2 ilmu baru ifa dapat..now,semakin bertambah n semakin banyak lagi yang kena belaja..thanx 4 everything..=)

Thursday, March 29, 2012

1st time makan cordon blue Secret Recipe Metro Prima..=)

salam peeps!hye2..nak cte nie..haritue b4 ifa makan kat secret recipe kl sentral..diyana ada bawa makan secret recipe kat metro prima kepong..hehe..masa tue ifa try test makan cordon blue..tapi ifa rasa la kan..cordon blue aina cafe lagi best!hehe..

ifa rasa macam cordon blue aina cafe lagi menarik nie daripada cordon blue secret recipe..hehe..nanti korang bandingkan la sendiri eh..hehe..masa tue c diyana makan lasagna yang best gle tue!

tapi itu la..picture xde snap pun nie..belasah makan terus bila sampai nie..haha..best ow makan panas2 nie..hee..ifa punya cordon blue lambat sampai nie..xpercaya?tengok la picture nanti..hee..



naa...nampak bese2 je nie..ifa boleh buat lagi sedap kot..haha..tapi..ifa tetap rasa yang cordon blue aina cafe lagi best la..yang secret recipe nie bese2 je la..hee..masa nie lasagna yg diyana order la yg best nie..=)..

Thursday, March 22, 2012

chicken parmigiana+lasagna+noodle tom yam kung =secret recipe,kl sentral..=)

salam peeps!hye2..erm..memang la duduk ngan diyana nie ifa makin tembam kot..sob2..nak kurus macam mana nie..suka sangat makan kteorang nie..haha..adui la..diyana la nie..suka btol bawa  ifa makan tempat best2 nie..

nie baru 2nd time ifa makan secret recipe sepanjang masa dah keje nie la..diyana yang spend ifa..sebab die teringin nak makan lagi nie..hehe..tq so much diyana..kteorang ingat kan yg buy 3 free 1 tue ada nie..tapi xde plak kteorang dapat promotion tue..pelik2...xpaham..total masa makan nie dalam rm86++ kalu xsilap la...termasuk tax segala la eh..

ifa order chicken parmigiana ke apa ntah nama die..lupa dah..hee..diyana order noodle in tom yam kung and lasagna..pastu ble wan,adik diyana dah sampai die order grilled black pepper chicken..air lupe dah plak nama die apa nie..haha..korang usha je la picture eh2..hehe..

tapi serius chicken parmigiana n lasagna die best gle weh!best makan panas2 nie..hehe...kteorang makan share2 pun..rasa semua nie..baru la best kan2..hee..lasagna selalu sampai dulu nie..jadi nie la yang kteorang belasah makan dulu!hehe..best ow..hehe..pastu makan chicken parmigiana pun best nie!kentang die best gle!sayur2 pun fresh n banyak!noodle tam yam kung plak memang lain dari yang lain la..hee..






naa..best gle kan2..hee..adui la..terliur balik nie..haha..tapi xde la boleh makan selalu weh..mo kayap cepat kot..agak mahal kot makan kat secret recipe nie..so sekali sekala boleh la kan2..hee..tapi menu2 yang kteorang try nie best gle!percaya la..hee..=)

Wednesday, September 21, 2011

kek secret recipe yang best untuk my birthday..=) | ifa suka kek chocolate indulgence!

salam peeps!hye2..hee..nie ifa lambat update nie..sebab malas nak transfer picture..haha..haritue 2 hari selepas besday ifa nie..baru la ifa pegi beli kek nie..haha..sebab faez n faeq ada balik umah nie..so ada la driver c faez..hehe..tue le..keta ayah xpandai bawa..kan padan muka..=p

so macam bese la..harus la bantai beli kek kesukaan di secret recipe..hehe..bila lagi nak ngada2..beli sendiri nie weh..haha..ntah pape nie..tapi malangnya..kek kesukaan mak ifa xde nie..kek blueberry xde la plak..so ifa just beli kek chocolate indulgence..tiramisu..white chocolate..xpe la..lain kali beli perisa lain lak kan2..tapi chocolate indulgence nie konpem ada je tiap2 kali..haha..sebab sedap kan..pastu kek nie best makan masa sejuk la..kalu xsejuk xbest..=p..

naa..nie la die hasil kek secret recipe yang dirembat!hihi..
adui la..terliur la plak..=p

ifa nie memang suka bebenor chocolate indulgence nie..haha

nie lak white chocolate kesukaan faez nie..haha..

nie lak tiramisu...c coffee..
saje je nak cukupkan korum 3pcs nie..haha..
lagipun bukan selalu beli pun..ok la tue..=)

ifa xde lak beli kfc ke pizza hut ke..
sebab mak masak nasi ayam masa nie..hehe
so makan je la nasi ayam mak yang marvellous habis nie!

best gle kan2..hee...yummy!


jum join mysurvey ini dan dapat hadiah yang menarik!

boleh tolong undi ifa x kat sini kawan2?
just tinggal komen nie je..

"blog pilihan saya minggu ini:
9)http://tiefazatie.blogspot.com/
1 banner pilihan saya minggu ini:
9)http://tiefazatie.blogspot.com/"

tq so much kawan2!

jum usha playbook yang terbaru nie!kalu xnak..
samsung galaxy sII yang macho pun ok..
samsung corby II pun comel gak..hihi..
samsung nak bagi free gift nie..cepat!

Sunday, August 29, 2010

puasa hari ke-18: birthday faez part 2!

hye kawan2..baek la...nie la sambungan daripada part 1 ye..hihi..maklum la..nt kang pjg sgt plak entry ifa..=)...nie ifa nak cte plak pasal makanan n minuman yg kami semua order...sementara menunggu tue..my mum g ah tgk kuih2 yg boleh dibeli..sekali..sume la jenis agar2 nie..adeh..haha..xbest btol la..



ini la die..hihi..=p

haha..nie je la..xberkenan sgt pun..just mkn half je serimuka tue..lala..so..all us order air jus buah-buahan nie..jum kte tgk picture air je nie..lala..tue pun lambat sampai ok..kami berbuke minum air putih je dulu nie ngn kurma...adeh..haha..sabar je la..



nie la die..ifa,fakhri n faeq minum jus nenas..aziema jus oren!



faez minum jus epal..my mum n faisal jus tembikai..my dad n ajie jus carrot!

okie..tau dah kan kami semua minum apa..hihi..air die kurang buah okie..lebih air..adeh2..kecewa kan2..huuu..so nie nak tunjuk plak makanan2 panas yg kami smeua order ye..hihi..kalu ikut komen ifa la kan..mi hongkong fakhri yg best tau!haha..yg lain..bese je..xsedap pun..nasi lembik nie..adeh..mana best kalu nasi goreng lembik kan2..huhu..sabar je la..



nasi grg paprik nie my mum yg order..
my mum ckp bese je xsedap..
haha..adoi la..



yg nie plak mi kungfu!ajie yg nak..best gak la..hihi
lebih kurang mi hongkong je..
cam mi hongkong tue campur cili sos..=p



yg nie plak..my dad..faeq n faisal makan..
faeq ckp xsedap nasi die okie..lembik!



nie plak makan ifa!adoi la..
rasa bese2 je..xske lembik!
nasib byk ayam n sotong..hihi..xabes pun mkn..=p



iya ini la die mi hongkong!
yg paling best okie..haha...abes ifa mkn sayur2 nie..haha



nie plak besday boy, faez nye order..
nasi goreng tomyam..die ckp xsedap lgsg!haha



nie la die keautiew goreng aziema..
sdh terlebih sos tiram..last sekali sampai ok...
bebel aziema sbb xsedap..haha
kesian kan2..huhu

so kesimpulannya mmg xbest kan2..haha..adoi la..kecewa bh..adeh2..bagus lagi my mum masak tau!haha...adoi la..nasib baek la...balik2 je umah je..ade lagi makanan yg best!hihi..sbb petang tue ifa ajak faez g secret recipe!ifa spend la..hihi..kami just beli 4 jenis kek je..okie la tue..jum tgk!



nie la die!best2..hihi..faez punye yg white chocolate tue..
ifa suke chocolate indulgence!yg lain hentam je pilih..
haha..nie la yg best smlm tau!
happy birthday bro!

Monday, May 10, 2010

happy mother's day MAK!

happy mother's day!!!i wish to my beloved mum...pn.LATIFAH ENDIN..i lovesssssssssssss u very much!!!thanks 4 everything mum...jasa mak mmg xtermampu sy nk balas...insyaallah pe yg sy mampu..sy akan sayang+jaga mak hingga akhir hayat..=)..sy akan bg pe yg sy mampu kat mak..sy akan cube utk tidak lawan ckp mak..hee..sy akan dgr ckp mak sllu..=)

okies..sempena hari mak nie..kteorg adek beradek pun nak spend mak something..haha..saja je tue..sy xkisah pun kalu gune duit sy je pun..hihi..pastu ttbe je c senget bg cdgn kutip duit antara kami sume..haha..pe lagi..


abes la adek2 sy yg seramai 6org tue kena gak kuar duit..xkisah pun bpe..hihi..tp cumil nie..my little sister yg kecik tue la..die bg donate yg plg kecik..rm3...cumilkn..hihi..kteorg xmintak..cian kn..tp die nk bg juga nie..cumilkn..die bg duit die simpan nie..terharu ok..=)..pastue dah kutip depan2 my mum..haha..but sy tgk..cm my mum nangis nie..huhu..my mum terharu kali kan2..=)

tp mg sume adek beradek sy donate duit mereka utk celebrate my mum nie..sgt terharu...so kteorg pun ikut la my dad anta c senget pg tuisyen utk pg beli pe yg ptt..hehe..our decision are fresh roses+secretrecipe cakes+blackpepper kfc!!!

ok..firstly roses....nasib baik la..dekat ngn pusat tuisyen my sis ade kedai bunga..kteorg pun pg la memilih ros yg terbaek!!haha..kaler pink+merah+putih..saje je bg sume kaler yg ade..hihi..biar my mum puas ati la..kami cume dpt pilih 3kuntum ja..yg lain dh xelok..my mum suke ros je..jd xmo bg bunga len..huhu..pastu auntie tue bg extra 1kuntum..tp kami byr price 3kuntum ja pun..hihi..kami wat la sejamba bunga yg cantik+cumil..kami ingt kalu 3kuntum tue utk we love mak!pastue dh auntie tue bg 4kuntum..sy xterpikir pun ape..ble cite ngn en.bebeh..die bgtau tue utk mama la!haha..btol jg kan2..

second..kfc blackpepper crunch...nie my mum yg nak..so kami beli la combo B..15ketul..kami kan ramai..hehe..tp punya annoying gle budak yg jage kaunter tue..dh la lelaki lembut ok..pastu nyanyuk plak tue..blh plak jage kaunter jd cashier???mg xpatut ok..sy terpakse pth balik 2kali coz nk pg tuntut side dishes yg die bg xcukup..my bro,faez mengamok dah..terus die ikut sy pg cz die nk sound tue budak..haha..tp kan..budak tue xde perasaan nie..hampeh tul..nasib la hari ibu..pastu beli plak utk my mum..sy mls nk marah..=)

lastly...secretrecipe cakes...sgt la susah nk pilih..haha..last2 kteorg decide nk beli slice je..lg best..leh rase sume..hihi..tp lame gak tunggu..ramai sgt org..padahal kami nk takeaway je pun..=)..so kami beli 6jenis..blackforest cheese+marble cheese+choc mud+moist choc+white choc macadamia+lowfat peach...tp yg sy perasan..my mum suke blackforest cheese..hihi..sy yg pilih tue..haha..bangga jap..=p

so,kteorg celebrate kt umah je..sgt senang+best pe..hihi..my mum really enjoy it..hehe..samp ai my dad jeles ok..coz kteorg sume celebrate mother's day..so..ayah..wait 4 father's day yaaa..we will celebrate it 2 wif u ayah..=)..cume hadiah je xbg..coz kt cni..xde pe yg best pun nak belikan utk my mum..tunggu la kalu trn kuantan nt..=)

okies the end..need to go slepping rite noe..esok ade kelas praktikal moto..wish me luck!sy xpandai bw moto ok..esok ialah kali pertama dlm hidup nak bawa!!nervous2..haha..see ya!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...