Tuesday, August 17, 2010

tag ramadhan daripada aj!


Salam Ramadhan buat sahabatku semua,sempena dengan bulan yang mulia ini ifa nak ucapkan selamat berpuasa dan berbuka dengan penuh keikhlasan dan penuh dengan tawaduk..ifa nak ucapkan terima kasih pada aj kerana sudi bagi tag ramadhan ini pada ifa...aj..ifa nak pinjam ye hadis yang aj sertakan sekali dengan tag aj nie..=)

hadis yang telah diriwayatkan oleh Abu Hurairah,yang sangat menarik membuktikan Islam sangat telus dalam merencanakan setiap apa yang berlaku dikalangan manusia dari dulu,kini sehingga kiamat kelak..


Daripada Abu Hurairah telah berkata: Rasullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :
"Solat yang difardhukan kepada sembahyang yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan Jumaat kepada Jumaat yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan bulan kepada bulan(iaitu Ramadhan) merupakan kaffarah apa antara keduanya melainkan tiga golongan : Syirik kepada Allah, meninggalkan sunnah dan perjanjian (dilanggar).
Telah berkata Abu Hurairah : Maka aku tahu perkara itu akan berlaku, maka aku bertanya: Wahai Rasulullah! adapun syirik dengan Allah telah kami tahu, maka apakah perjanjian dan meninggalkan sunnah? Baginda S.A.W bersabda : Adapun perjanjian maka engkau membuat perjanjian dengan seorang lain dengan sumpah kemudian engkau melanggarinya maka engkau membunuhnya dengan pedang engkau, manakala meninggal sunnah maka keluar daripada jamaah."

baek la..ifa nak tag pada semua kawan2 ifa yang beragama islam dan berpose pada bulan yang mulia ini ye..sila la amik ye kawan2..=)

3 comments:

tiefazatie said...

tq aj..=)..sangat berguna hadis itu..

Fazril said...

sme2 tie..eh dh mcm komen kt blog aj jer hehe

tiefazatie said...

aj: hihi..ye ke..jap2..nt ifa komen plak..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...